A keresőoptimalizálás lépései
Hogy előkelő helyen jelenjen meg weboldala a keresőkbe!
Mi is az a keresőoptimalizálás?
A keresőoptimalizálás egy weboldal oly módon történő elkészítése,hogy a keresőkben egy adott kulcsszóra a találati lista elején megjelenjen az oldalunk, ebben tudnak segíteni a professzionális SEO ügynökségek, mint a SEO-Expert.hu.
Mire jó az optimalizálás?
Elkészítünk vagy elkészítettünk egy weboldalt fel rakjuk a világhálóra és várjuk,hogy rengeteg látogatónk legyen. Persze,csak mindez hiába!Sok ember azt hiszi,hogy ez így működik,de ehhez sokat kell dolgozni. Az oldalunkat reklámozhatjuk több százezer forintért nagy látogatottságú oldalakon,innen lesznek bizonyára látogatóink,de termel-e annyi profitot hogy megérje?Bizonyára nem,ezért fontos egy oldal keresőoptimalizálása. És hogy miért?Mert az internetezők jelentős része a keresőkkel kezdi ha valamit keres. És a keresők közül is a legtöbben a google -t használják.
Így a legtöbb látogatót az szerzi aki legelöl van. A keresőket használók jelentős része a 20.oldal után már nem nézi a találatokat,ezért fontos a jó helyezés elérése,egy megadott kulcsszóra.
A keresőoptimalizálás lépései
Kulcsszó kiválasztása
Először is gondoljuk át mik azok a szavak amelyek nekünk a legfontosabbak a profilunk területén. Ezeket írjuk össze. Nyilván rengeteg eszünkbe jutott,de persze ezt mindet nem kell optimalizálnuk, mert nekünk csak az olyan kulcsszavak kellenek amire a látogatók és vásárlók jönnek
Hogyan válasszuk ki azokat a kulcsszavakat,amelyek keresőoptimalizálás szempontjából a legjobbak az oldalunk számára?
Az előzőekben összeírtuk,hogy milyen szavak jellemzik az oldalunkat,na most ezek közül válasszuk ki a megfelelőt. Ehhez a legjobb a google keyword tools. Amit az alábbi linken érhet el:
Regisztráljon magának egy google fiókot. Ha ez kész tudja használni a kulcsszóválasztó eszközt.
A jobb oldali publikába írja be az összes szót amit összegyűjtött,de minden szót vagy kifejezést új sorba. Ezután az ellenőrző kód megadása után kiadja nekünk az eredményt hogy melyik szavunkra mennyi a keresés egy hónapban. Ami először megjelenik az egy általános keresési eredmény úgyhogy most állítsuk át a jobb oldalon lévő illesztés típusát pontosra. És így megkaptuk a pontos keresési eredményeket és szinonimákat a szavainkra. Most tanulmányozzuk át alaposan hogy melyek ezek közül azok a szavak amelyekre sokat keresnek az emberek és tükrözi is az oldalunkat. Ha lehetséges ne akarjunk kezdőként renget szót optimalizálni,inkább egyet de olyat ami releváns.
Megjegyzés: Minél nagyobb a keresési szám annál nehezebb dolgunk lesz a keresőoptimalizálás folyamán.
Domainnév választás
A domainnévnek a keresőoptimalizálás terén fontos szerepe van,ezért a legjobb,ha olyan nevet választunk ami magába foglalja a kulcsszavunkat. Például,ha én az állás kulcsszóra optimalizálok akkor olyan nevet választok ami tartalmazza azt. Erre a kulcsszóra elég nehéz,mert simán pl. az allas.hu,allas.com,allas.eu stb. ezek már regisztrált domainnevek de nem baj. Akkor keresek olyat ami nincs, pl.allastalalo.hu. Arra azért ügyeljünk hogy valami értelme legyen is a domainnevünknek.
Tartalom kialakítása
A legfontosabb hogy olyan tartalmat alakítsunk ki amely érdekli a látogatóinkat és összhangba van az oldalunkkal. Ha ez meg van jöhet a keresőoptimalizálás a tartalomhoz
Tittle tag-az oldalunk címe
<title>Keresőoptimalizálás-Tartalom optimalizása</title>
Az oldalunk címét úgy határozzuk meg hogy szerepeljen benne a kulcsszavunk. Az állás példánál maradva mondjuk legyen az oldalunk címe Állás-Adatbázis. A kulcsszavunk szerepel benne,persze hagyhattam volna címet simán úgy is hogy állás,de akkor nem biztos hogy annyian rákattintanak,mint így mert a keresők a tittle tagok írják ki az oldalunkról.Szóval így leírást is kap az oldalunkról,mert szerepel benne az adatbázis,úgyhogy látja kereső hogy ez egy állás adatbázis és valószínűleg több állásajánlat van az oldalamon.
Összegezve: Az oldalunk tittle része tartalmazza a kulcsszavunkat lehetőleg az legyen elöl,tükrözze az oldalunkat,ne legyen hosszú.